Lukemattomia kirjoja

Joskus näissä kirjablogeissa seikkaillessani suorastaan tuskastun. Miten ihmeessä ehdin lukea kaikki kiinnostavat kirjat? Ja miten ihmeessä muistan kaikki kiinnostavat kirjat?
Tämä pää on sama kesät talvet ja toisinaan asioita vaan unohtuu...

Kiitos Kuuttaren tämän postauksen, tajusin Goodreadsin olemassaolon.
Olen jonkin asteinen listausfriikki ja niinpä tämä oli mukava yllätys. Onhan meillä tietysti LibraryThing, mutta pyrimme pitämään sen listauksena omista kirjoistamme. Emme mielellään lisää sinne liikaa kansioita, sillä sen selaaminen kännykällä vaikeutuu hieman (se on kuulkaa kullan arvoinen kirjaostoksilla!).

Ihan kaikkea Goodreads ei löydä (esim. kotimaisia, uusia esikoisteoksia), mutta varsin kattavasti kaikkea kuitenkin.
En ole omaa TBR-listaani laittanut mihinkään tärkeysjärjestykseen ja aion pitää Goodreadsia vain TBR-listana lähinnä itselleni vaikka sitä toki saa käydä kuikuilemassa. Suosituksiakin otan mielelläni vastaan, vaikka nytkin lukemattomien kirjojen listalla on yli 100 kirjaa...

Miten te muistatte mitä pitäisi lukea?

Kommentit

  1. Kiva kun sait vinkin postauksestani! :)

    Goodreadsissä on se hyvä puoli, että sinne voi itse lisätä kirjoja. Hommasin Librarian statuksen, että voin muokata tietoja vielä enemmän kuin normaalisatuksella ja yhdistellä kirjoja (saman kirjan eri painoksia) yms.

    Minun TBR-listani ei ole enää missään hallinnassa, homma on ryöstäytynyt täysin käsistä.

    VastaaPoista
  2. Mulla kulkee käsilaukussa pieni osoitemuistio, johon kirjaan aakkosittain kiinnostavia kirjoja ylös sitä mukaa kun niitä bongailen. Toimii hyvin! :)

    VastaaPoista
  3. Minulla on sähköpostissa luonnokset-kansiossa kirjalista, johon lisään kirjoja sitä mukaa kun niistä esim. blogeissa kuulen. Kirjastossa on kätevä käydä yleisökoneilla kurkistamassa, mitä pitikään lainata :)

    VastaaPoista
  4. Minulla on sängyn vieressä kasa kirjoja muistuttamassa olemassaolostaan. ;)

    VastaaPoista
  5. Minäkin käytän Goodreadsia kirjojeni listaukseen! En tosin hyödynnä to-read-hyllyä, sillä listaan mielenkiintoiselta kuulostavat kirjat ihan muistiolla tekemääni tiedostoon ja tulostelen sitä sitten aika ajoin - kätevä ottaa kirjastoon mukaan (vaikka kännykälläkin voisi Goodreadsista katsoa). Sen sijaan käytän read-, currently-reading- ja itse tekemääni waiting-on-my-shelf-hyllyä. Jälkimmäiseen siis listaan kirjat, jotka odottavat minua omassa hyllyssäni, niin omat kuin sen hetkiset kirjastolainatkin. Listaaminen on ihanaa! :--)

    Goodreadsiin voi myös lisätä itse kirjoja. Itse haluan, että kirjani ovat siellä suomenkielisinä versioina, koska luen ne suomeksi, ja hyvin usein niitä joudun itse sinne lisäämään, kun ei valmiiksi löydy. Mutta se on aika nopeaa ja näppärää hommaa!

    Ei kai haittaa, että lisään sinut Goodreads-kaverikseni? :--)

    VastaaPoista
  6. Hyvä vinkki. Minä olen keräillyt kiinnostavia kirjoja kaikenmaailman paperilappusille, jotka sitten aina häviävät jonnekin. Kirjoista ei tosin ole silti tullut pulaa...

    VastaaPoista
  7. Goodreads on kyllä ihan huippu ja koukuunnuttava. Ja kuten jo aiemmin sanottu, sinne saa itse lisätä kirjoja.

    VastaaPoista
  8. Kuutar, vilkaisinkin taas TBR-listaasi ja kyllä omani on siihen verrattuna aika hillitty!

    Satu, osoitemuistio! Tuota en tullut ajatelleeksikaan!

    Elma Ilona, tuokin on aika kätevää.

    Hanna, se lieneekin muistutuksista paras ;)

    Laura, ei haittaa! Mä oon kaikkien kaveri :) Ja mä suosin kans suomenkielistä versiota, mutta oon ollut laiska ja napannut vain englanninkielisen version jos suomeksi ei ole ollut. Hyvä tietää tuo lisääminen!

    anni.m, kirjoista ei kyllä tosiaan ole ollut pulaa...

    Katri, se on koukkuunnuttava. Unohduin tässä yksi ilta selailemaan genrejä, niin äkkiähän siinä muutama tunti vierähti...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti