Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatun ja Patun oudot kojeet (2005)

Kustantamo: Otava
Sivumäärä: 32
Pisteet: 4/5
Mistä Larille: ei muisteta varmasti, ehkä synttärilahja

Minä (Lari) olen tehnyt tämän bloggauksen aloitetaampa

Larin mielipide:
No ompa omituisia keksintöjä etenkin siivous asut joo noilla voisi siivota kodin helposti ja inhokkiruoka ilmaisin niin se olisi hyvä keksintö en minä tykkää esim. homejuusto mutta mitä Tatu ei tykkää oliiveista! Mutta minä tykkään. Ehdottaisin että Anu ja Laura lukisivat tämän. Kertoisin myös koko Tatu ja Patu sarjasta kaikista paras on Tatu ja Patu pihalla ja se on myös uusin Tatu ja Patu sarja kirja ja mun mielestä huonoin oli Tatu ja Patu supersankareina mutta Patu ja Tatu Suomi niin se kertoi Suomen historiasta,hyvä homma!

Lukudiplomin suoritus kommentti:
Huh! Se siitä tämä sitte on suoritettu ja tässä kyllä kesti jonkun verran.

Lukudiplomikirjojen mielipide:
Mikään näistä ei ollut huono minun mielestä.  Pikku prinssi: tulilinnun planeetta oli fantastinen ja Peikot hassulla päällä niin siinä oli ehkä huumoria mutta kirja Mummoni on pankkirosvo niin siinä oli varmasti huumoria.



Tehtävä kommentti:
Molempien pitäisi olla saman kokoisia mutta Patusta tuli pidempi ja tämä kuva esittää siitä että Tatu ja Patu ovat työskentelemässä ja tämä tehtävä ei ollut vaikea :)

Äidin mielipide:
Urpon ja Turpon sijaan päädyimmekin viime hetkellä Tatun ja Patun oudot kojeet -teokseen, joka löytyi hyllystä valmiina. Taattua TP-laatua huumoreineen. Oudot kojeet eivät varsinaisesti ole juuri minun juttuni, mutta sarjan kokonaissuosio ei yllätä. Erityisen paljon – ja ilolla – olen kiinnittänyt huomiota kirjasarjan kieliasuun. Havukainen ja Toivonen käyttävät erinomaista kieltä. Se ei ole rautalankakieltä eikä lässytystä, vaan suorastaan reipasta ja letkeää ilotulitusta, josta aikuinenkin nauttii. Siitä siis erityiskiitos.

Kommentit

  1. Ihanaa, että annat Larin kertoa täällä oman mielipiteensä ihan omin sanoin. :)

    Meilläkin tykätään Tatuista ja Patuista. Tosin tytön lemppareita ovat T ja P supersankareina ja avaruusseikkailu. Parasta kirjoissa on juurikin niiden erinomainen ja oivaltava kieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lari nauttii kirjoittamisesta, joten miksikäs ei sitten kokeilla tällaistakin :) Kiva, että siitä saa muutkin iloa!

      Se Tatun ja Patun avaruusseikkailu kolahti minuunkin, vaikka siinä selvästi oli paljon viittauksia minulle tuntemattomaan scifi-kirjallisuuteen ja -elokuviin. Parasta onkin se, että tarina viihdyttää vaikkei kaikkia viittauksia tajuakaan :D

      Poista
  2. Meidän lapsilla on sivistyksessään (muun muassa) Tatun ja Patun kokoinen aukko! En ole kyllä itsekään lukenut yhtään kirjaa kokonaan, mutta tuota Larin kehumaa Tatu ja Patu pihalla kirjaa selailin siskon luona ja nauroin mahani kipeäksi. :) Pitäisikin tehdä varauksia kirjastoon, näitä kun ei ole koskaan hyllyssä.

    VastaaPoista
  3. Hieno bloggaus, Lari! :) Tatu ja Patu -kirjoista tykätään meilläkin, mm. tuo Oudot kojeet on tullut luettua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitikin on ylpeä Larin bloggauksesta :)

      En muuten ole tavannut lasta, joka EI olisi tykännyt tästä sarjasta.

      Poista
  4. Hienoa Lari, että olet suorittanut koko lukudiplomin ja vielä julkaissut mielipiteessi niistä. Bloggaus oli siisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Diplomi olisi varmaan tullut suoritetuksi nopeamminkin, mutta kun minä olin niin hidas :D

      Poista
  5. Mahtavaa Lari! Onnea lukudiplomin suorittamisesta :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti