Tapaus Adlibris, osa 3

Tänään postilaatikkoon tipahti yllätys. Muistanette keväisen riidan Adlibriksen kanssa? Jos ette muista, niin kyseessä oli Adlibriksen hintavirhepäivät ja vein tapauksen Kuluttajariitalautakuntaan.Arvioitu päätösaika piti olla noin vuosi, mutta päätös tulikin jo nyt! Liekö vaikutusta sillä, että en ollut ainoa joka asiaa vei eteenpäin? Kiitos kaikille kanssataistelijoille! Olisi kiinnostavaa kuulla, oletteko te saaneet päätöksiä.

Kuluttajariitalautakunta on paneutunut asiaan huolella. Sain kolmisivuisen kirjeen, jossa yksi sivu on pelkästään päätöksen perustelua.
Tässä kuvat kirjeestä. Kuvaa klikkaamalla sen pitäisi aueta suurempana, jolloin teksti on helpompi lukea.




Lisäksi tuli yleisluontoisempi päätöksen tiedoksianto, jossa sanotaan että:
Lautakunnan päätös on ratkaisusuositus. Sitä ei voi panna täytäntöön pakkotoimin eikä siihen voi hakea muutosta valittamalla. Asianosainen voi halutessaan viedä lautakunnassa ratkaistun asian riita-asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
---
Lautakunta seuraa päätöstensä noudattamista ja pitää niiden noudattamisesta ja noudatammatta jättämisestä luetteloa, joka on julkinen. Seurantaa varten pyydämme Teitä ystävällisesti palauttamaan oheisen postikortin täytettynä kolmen viikon kuluessa päätöksen postittamisesta.


(Lihavointi ja alleviivaus ovat alkuperäisessä tekstissä.)
Tämä päätös on postitettu 4.12.2013. Adlibriksellä on siis aikaa 25.12. saakka toimia. Katsotaan kuinka käy!

Kommentit

  1. Jes, hyvä päätös lautakunnalta. Kiinnostavaa katso, miten Adlibris reagoi..!
    Ja vaikuttaakohan muuten joulukiireet siihen, miten Adlibriksessa ehditään tehdä päätöksiä tms.

    VastaaPoista
  2. Jess! Toivottavasti toimittavat!

    VastaaPoista
  3. Kohtuullinen ja oikea päätös. Eihän noita voi tietää, kun kyseisellä puodilla on tarjouksia muutenkin. Minua tämä keissi harmittaa siinä mielessä, että valjastin erään toverin tilaamaan puolestani minulle kirjoja (AdLibris ei toimita ulkomaille), vaan näppejäni jäin nuolemaan.

    VastaaPoista
  4. Päätös on asiallinen. Toivottavasti Adlibris noudattaa… Kovin epäilyttää sieltä jatkossa tilata, jos ilmoitettuun hintaan ei voi uskoa.

    VastaaPoista
  5. Nykypäivänä ei siis ole varaa inhimillisiin virheisiin? Jos teet kirjoitusvirheen niin raippaa tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virheitä voi aina sattua. Kuluttajariitalautakunta ottaa huomioon myös kohtuullisuuden; jos 600 euron taulutelkkari onkin 60 euroa, niin silloin voi jo olettaa kuluttajankin ymmärtävän, että jokin on pielessä.

      Tässä tapauksesa perustelut taas näkyvät tuossa päätöksessä. AdLibriksellä on välillä aivan huikeita alennuksia. Vertailua normaalihintaan vaikeuttaa se, ettei niitä sivuilla näkynyt.

      Tämä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta AdLibrikseltä, että sattuu hinnoitteluvirhe. Se syö vähän uskottavuutta.

      Kannattaa lukea myös aiempien postauksien sisältö + kommentoinnit. Siellä on puhuttu tästäkin :)

      Poista

Lähetä kommentti